fbpx
andrei solomon

Adresă Cabinet

Online

+40 749 022 963

08:00 - 19:00

Program

L-V: 08:00 - 19:00

Sesiunea de Q&A | Editia #1

transcriptul de la intalnirea nr 1. am vorbit despre marketing si aspectele birocratice

Mi-am propus în fiecare lună, pe data de 31 să stau de vorbă cu tine. Să discutăm despre cum merg lucrurile în practica ta privată și nu numai. Putem discuta despre promovare, acte, legi sau proceduri noi stabilite de către CPR, despre contabilitate primară sau chiar terapie.

Marketing

Care sunt canalele de promovare pe care le folosești?

Personal folosesc mai multe canale de promovare. Mă concentrez în special pe site, facebook și newsletter. Îmi dau seama că pot fi multe pentru tine. Și nu este obligatoriu să le folosești pe toate.

Recomandarea mea este de a folosi cel puțin două pe care să te concentrezi și să înveți cum să le folosești.

Facebook-ul este foarte ușor de folosit, dar este instabil din perspectiva mea. Se produc multe schimbări de la lună la lună și poți avea noroc când folosești postări organice și alte dăți să nu mai fie așa.

Pentru ceva mai stabil, îndreaptă-ți atenția către site și un provider de emailing (mailerlite, mailchimp și altele). În ceea ce privește costurile financiare, pentru site folosesc wordpress și plătesc aproximativ 200-250 de lei pe an (depinde de tipul de abonament pe care-l alegi) și un editor (elementor – care mă ajunge 50$ pe an). 

Cam asta este ceea ce plătesc pentru partea online. În rest, este investiția de timp. Să învăț să-mi editez site-ul, să-l fac performant. Desigur, dacă dispui de un capital bun poți opta către o agenție care să-ți creeze site-ul și să te învețe cum să faci mentenanță pentru el (să scrii un articol, să creezi o pagină nouă) sau să te ocupe ei în continuare. Dar e mai costisitor $, însă scapi de o bătaie de cap dacă așa ți se pare.

În ceea ce privește reclama pe facebook, la fel, dacă nu știi, apelează la cineva care are cunoștințe. Contrar așteptărilor, îți pot reduce cheltuielile deoarece știu să lucreze cu așa ceva.  Pe perioada restricțiilor, multe companii merg către reclame, așa că va exista o competiție în prezentarea lor și costurile vor crește. 

Pentru newslettere folosesc mailerlite (de care încep să mă îndrăgostesc pentru că este ușor de folosit și mai flexibil decât mailchimp). Dacă nu ai un site, îți permite să faci o pagină de abonare pentru a strânge adrese de email. Totul este gratuit. Momentan  sunt pe pachetele free și nu mi se par prea restrictive. 

Și nu simt că este nevoie să investești foarte mult din prima. Mai bine investește timp ca să înveți.

Uneori m-am întrebat dacă ceea ce fac acum mă reține din a studia pentru terapie. Și mi-am dat seama că este doar un bias. Da, poate îmi ia un pic să știu din toate (promovare), dar după ce m-am obișnuit, pot să mă întorc la ceea ce știu: să învăț despre terapie și să transmit mai departe ceea ce mi se pare de valoare.

Extra: ca să-ți ușurezi munca de a posta pe facebook poți folosi Canva. Este un editor foto ușor de folosit care îți oferă dimensiunile potrivite pentru social media, imagini pentru fundaluri. Desigur, au pachete diferite și anumite limitări pentru varianta gratuită, dar pentru ce ai nevoie poate fi suficient.

Care este investiția de timp?

Modul în care mi-am propus să lucrez este pe etape. Îmi stabilesc obiective lunare și mă ghidez după ele. Ceea ce învăț are legătură cu ele.

De exemplu, luna aceasta a fost partea de newsletter. Cum să creez pagini de abonare, grupuri separate și promovarea sesiunii de Q&A. Și să învăț cum să interpretez datele pe care le strânge mailerlite. Mă ajută să optimizez conținutul și să ofer mai multă informație de calitate.

Mi-am propus să investesc cel puțin 2-3 ore pe săptămână ca să învăț doar legat de asta. Am ajuns la atâtea ore pentru că sunt multe de făcut în afară de asta. Dacă mai ai un job plus practica privată se adună oboseala. În primele zile poate nu vei resimți asta, dar înmulțește cu 20 – 30 – 40 de zile și se adună. Iar la un moment dat, vei claca și o să ai nevoie de o pauză mai lungă.

Așa că ia-o treptat. Testează ceea ce merge pentru tine. Și ai răbdare. Ia-le pe bucățele și vezi ceea ce-ți place să faci pe viitor. Nu este obligatoriu să faci de toate. Cum spuneam mai sus, alege 2-3 canale și atât. Și pe parcurs, mai poți adăuga. 

Ca să ai un sentiment de reușită, obiectivele tale să aibă un final. Să-ți dai seama că ai ajuns mai aproape de linia de finiș. Așa mi-am propus să procedez, altfel mă demotivez și mă las din a învăța și a aplica.

De unde pot învăța?

Sunt abonat pe câteva grupuri de marketing pe facebook. Kiwi Marketer este unul dintre ele. Grupul este creat de către o agenție de marketing care oferă sprijin informativ legat de domeniu. Accesul este gratuit. Poți aplica și așa vei începe să fii mai în temă pe viitor.

Tutorialele pe care le urmăresc sunt în special pe youtube. Informațiile le mai primesc prin abonarea la alte agenții de marketing sau platforme care se ocupă cu diverse teme de interesc. 

De exemplu, cei de la elementor au lunar webinarii în care-și educă utilizatorii cum să le folosească plugin-ul. Așa am ajuns să aflu mai multe lucruri despre google analytics, editarea site-ului, postări pe facebook, conținut video și multe altele.

Învățatul este dozat. Am grijă să nu mă extenuez sau să învăț din toate. Merg targetat. Luna următoare este pentru terapie. În rest, ceea ce am făcut până acum rămâne așa și mă concentrez pe alt subiect.

Acte / legal

Cum aș fi procedat pentru începutul de carieră având cunoștințele de acum?

Multă răbdare cu mine. Și să nu mă enervez gratuit pentru procedurile de lucru. Și lipsa de claritate.

Mi-am dat seama că nu este nevoie să mă arunc cu capul înainte. Să le iau treptat și să aștept niște răspunsuri. Desigur, asta nu înseamnă lene. Și de verificat mereu site-ul de la CPR atunci când am nevoie de ceva. Cu restricțiile, s-au făcut zone speciale care să prelucreze dosarele. Aici găsești mai multe informații, plus numere de telefon pentru fiecare zonă în parte. 

Pe măsură ce aștepți, poți învăța. De exemplu, ceea ce am menționat mai sus. Să urmărești tutoriale, să stabiliești direcția ta de lucru pe următorul an. Niște obiective după care să-ți ghidezi cariera în următorul an.

Menține-ți mintea ocupată. Mai poți face voluntariat. Păstrează relațiile cu prietenii care lucrează în domneiu. Să mai simți nevoia aceea de a ține pasul cu ei. Să nu ieși din ritmul de lucru stabilit la facultate.

Și testează multe lucruri. Participă la multe evenimente organizate pentru specialiști, să știi ce te așteaptă pe viitor. 

Învață să accepți că acum este mai neclar ceea ce ai de făcut și că nu vei mai fi evaluat de către o persoană cu autoritate. Stabilește-ți niște linii de ghidaj pentru a-ți evalua progresul profesional. 

Am pregătit un articol special pentru traseul unui psihoterapeut, unde poți găsi mai multe informații. 

Despre asta am discutat la prima sesiune de Q&A pentru specialiști. Dacă ți-a plăcut materialul, dar nu ești în grupa celor care le trimit aceste informații live, te poți abona și de luna viitoare să poți participa și tu, să adresezi întrebări și să-ți clarifici ceea ce ai de făcut pe viitor.

Vrei să participi la Sesiunile de Q&A, organizate lunar? Abonează-te și te voi ține la curent!

EXPLOREAZĂ

NEWSLETTER

EXPLOREAZĂ

Newsletter-ul Specialistului

Vrei să fii la curent cu informații din domeniul psihologiei?

Înscrie-te la Newsletter!