fbpx
andrei solomon

Adresă Cabinet

Online

+40 749 022 963

08:00 - 19:00

Program

L-V: 08:00 - 19:00

Sesiunea de Q&A | Ediția #2

sesiunea de q&a nr 2. aspecte administrative si de marketing

Mi-am propus în fiecare lună, în ultimul weekend să stau de vorbă cu tine. Să discutăm despre cum merg lucrurile în practica ta privată și nu numai. Putem discuta despre promovare, acte, legi sau proceduri noi stabilite de către CPR, despre contabilitate primară sau chiar terapie.

Întâlnirea aceasta a avut loc pe 28 noiembrie de la ora 10 pe meets. 

Administrativ

Care sunt actele de care ai nevoie după ce ai deschis cabinetul și începi să profesezi?

Primul lucru și cel mai important este Registru Unic de Control. Care se achiziționează de la orice filială ANAF din orașul în care te afli. 

Este important să-l ai pentru momentele în care se fac controale și persoanele care vor veni să te verifice să se noteze în acel document. 

Dacă ai nevoie de mai multe informații, poți citi mai multe în link-ul atașat la registru. Acolo explică în detaliu care este scopul, cadrul legal și multe altele.

Ce acte ai nevoie pentru a ți se elibera un RUC?

– o copie după CUI

– o copie după CI


În ceea ce privește partea de facturi și chitanțe, personal am ales să lucrez pe suport hârtie (la recomandarea contabilei). În ideea în care este nevoie să arhivezi aceste documente și trebuie păstrate bine. Poți opta pentru varianta electronică, simt că ar fi mult mai lejer să eliberezi una, doar să ai grijă să păstrezi foarte bine fiecare exemplar. Folosesc modelele fără TVA și în 3 exemplare (o foaie albastră, una verde și una roșie).

Și să te asiguri că ai partea de siguranță cibernetică pusă la punct. Sfatul meu este a avea o altă sursă (stick sau hard drive extern) unde poți salva și ești sigură că nu pierzi datele.

Poate te întrebi dacă este nevoie să-ți deschizi un cont special la bancă după ce ai toate actele pentru cabinet. Îți sugerez să faci asta pentru că-ți va veni mult mai ușor să ții evidența la încasările și plățile pe care le faci. 

Ținând cont de condițiile actuale, voi presupune că folosești mai des cardul pentru a face plăți. Dacă amâni o zi sau două pentru a scrie o factură s-ar putea să te pierzi prin încasările pe care le-ai avut în perioada respectivă, dacă mai primești și din partea altor prieteni și exemplele pot continua.

Nu-ți pot sugera o bancă. Simt că oricare are punctele ei tari și punctele ei slabe. Orientarea mi-am făcut-o după accesibilitatea clientului și un cost cât mai redus pentru acesta. Totul să fie în favoarea lui. Desigur, asta nu am reușit să o fac în proporție de 100% datorită politicilor bancare, dar știu că am făcut tot ce a ținut de mine în sensul acesta.

Simți că ai alte întrebări legate de acest aspecte, te invit să te înscrii la următoarea întâlnire din 19 decembrie, de la ora 10. Apasă pe butonul de mai jos pentru a ajunge pe pagina evenimentului.

MARKETING

Pentru acestă sesiune am discutat de canalele de comunicare de ales pentru început. Simt că sunt atât de multe oportunități de a ajunge la clienții tăi și asta devine o presiune în sine.

Ca să-ți clarifici ce anume să folosești, îți propun să faci un pas în urmă. Să te gândești care este clientul tău de fapt. În termeni de specialitate, se numește AVATAR. E prototipul persoanei care-ți dorești să fie client. 

O perspectivă care mi-a plăcut mult de la un specialist în domeniu, este să te concentrezi în egală măsură și spre ce ar tinde să devină acel client. Să nu fie doar aspecte negative, ci să fie o egalitate între aspecte bune și mai puțin bune.

După ce ți-ai clarificat partea asta, canalele cu care poți începe sunt: site-ul personal (o investiție de maxim 300 de ron anuală), un cont pe google maps (ca să apari la căutări cu harta) + poți primi review-uri acolo și așa se pot familiariza potențiali clienți, un newsletter (gratuit cu anumite limite) unde aduni adrese de email cărora le scrii articole sau cum procedez acum, să te mențin în temă cu ceea ce se întâmplă în domeniul nostru.

Ceea ce ține de social media, vreau să te gândești că este fluctuant. Facebook-ul în ultima perioadă face multe schimbări, care împiedică paginile să mai ajungă la abonați într-un mod organic. Și nu cred că este singura platformă care face asta. Poți începe un canal de youtube în care să începi să explici concepte din psihologie, din nișa ta.

Sunt deja extra, care implică o doză de lucru suplimentară, ceea ce poate fi mult, mai ales la început.
M-a ajutat foarte mult să nu mă îndepărtez de la domeniul meu și să mă las absorbit de marketing a fost că toate materialele pe care le creez țin de psihologie. Fie că sunt aceste articole dedicate specialiștilor, de care simt că aveam nevoie înainte să încep să practic sau articole pentru persoane care au întrebări față de emoțiile și stările prin care trec și le ajut să le normalizeze.

Orice ai începe acum să faci, va cere timp, așa că inveștește-ți timpul în ceva care să fie cât mai mult sub controlul tău.

Dacă simți că este prea mult pentru tine, și este absolut normal, poți să te înscrii la evenimentul lunar de Q&A în care vorbim despre aspectele astea. Iar pentru aprofundare, pentru aspecte particulare putem să programăm câteva sesiuni de coaching pentru a avansa în direcția propusă.

Până atunci, hai să ne cunoaștem și să cunoști alți specialiști din domeniu. Întâlnirile sunt gratuite și durează maximum 60 de minute. Următoarea este pe data de 19 decembrie de la ora 10. 

Mai multe detalii vei găsi dacă apeși pe marele buton de mai jos.

EXPLOREAZĂ

NEWSLETTER

EXPLOREAZĂ

Newsletter-ul Specialistului

Vrei să fii la curent cu informații din domeniul psihologiei?

Înscrie-te la Newsletter!